دسته‌بندی نشده

تفاوت قابلمه چدن و تفلون در چیست!

قابلمه تفلون بهتره یا چدن

برای کشف وجه تمایز این دو نوع سرویس قابلمه نیاز داریم تا هردو جنس را به خوبی بشناسیم و درک درستی از میزان کارایی و محاسن و معایب آن داشته باشیم. این دو سرویس علاوه بر قیمت و تعداد اقلام سرویس ، در جنس و تنوع نیز باهم متفاوتند .اما مهمترین رکنی که سبب تفاوت قابلمه چدن و تفلون شده است ، جنس و موارد استفاده آن است .به ویژه اینکه برای هر فردی میزان مضررات این نوع قابلمه ها نیز حائز اهمیت است

سرویس قابلمه چدن

ویژگی:
امکان پخت طولانی مدت با دمای متوسط را فراهم می کند. مناسب برای تفت دادن، برشته، تنوری و سرخ کردن هستند. اگر فاقد آلومینیوم باشد ، برای پخت و پز نیز مناسب هستند. این ظرف‌ها از آلیاژی ساخته شده اند که شامل آهن و کربن است.
اگر به مدت طولانی از این قابلمه‌ها استفاده شود شاید خطر‌هایی به همراه داشته باشد. به هر حال، در مقایسه با قابلمه‌های تفلون انتخاب مناسب‌تری است، اما در مقایسه با قابلمه‌های استیل، آلومینیومی و پیرکس از سلامت پایین تری برخوردار است.

سرویس قابلمه تفلون

ویژگی :

این ظرف‌ها برای پختن موادی مانند ماهی، تخم‌مرغ و کرپ‌ها مناسب هستند. اگرقرار است آرام‌پزی انجام شود، تفلون بهترین گزینه به شمار می‌آید.
بعد از ایجاد خراش‌هایی هر چند کوچک، از پختن غذا در قابلمه‌های تفلون خودداری کنید، چون از راه این خراشیدگی املاح شیمیایی به غذا وارد می‌شود و مشکلاتی ایجاد می‌کند و حتی می‌توانند سرطان زا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *